Turystyka i promocja | Poseł na Sejm RP, Platforma Obywatelska
 

Ostatnie lata nie są dla krakowskiej turystyki latami tłustymi. Ruch się załamał, w niespełna rok zamknęło się 20 hosteli, hotele i restauracje świecą pustkami, ceny spadły. Z drugiej strony często narzekamy na turystów, że głośni, że wulgarni… Miasto chwali się świetną promocją ale promuje się głównie w Polsce. Z badań wynika, że Kraków wcale nie jest tak znany za granic�� jak nam się wydaje, ale władze miasta nawet nie próbują tego sprawdzić jak jest faktycznie.

Mamy pomysł i wizję jak wykorzystać potencjał Krakowa w najlepszy dla turystyki sposób! Niech biznes turystyczny kwitnie, a mieszkańcy czerpią pożytki z tego bez zakłócania ich spokoju!

Promocja Miasta – priorytet. Miasta w dzisiejszym świecie są jak produkty ��� by je sprzedać trzeba znać podstawy ekonomii i marketingu. I tylko tak można ściągnąć inwestycje, konferencje, studentów, turystów…

-Należy uchwalić strategię promocji miasta (brak takowej) i rozpocząć kreowanie marki Kraków.

-Należy uchwalić politykę promocyjną zachęcającą do przyjazdu studentów z zagranicy – inaczej uczelnie będzie trzeba zamyka��.

-Należy promować miasto pod inwestycje a nie odstraszać firmy jak całkiem niedawno pan Prezydent Google ’a.

-Do promocji miasta można wykorzystać sport, film, muzykę – trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić.

-Wszystkie te typy polityki promocyjnej jak i turystyczną, o której więcej w dalszych akapitach należy koordynować – tak by cała promocja była spójna i tworzyła pewien wyrazisty obraz Krakowa w świadomości Europy i Świata.

Wizja, strategia i marka turystyczna  – skończmy z robieniem promocji ad hoc. Podejdźmy do sprawy profesjonalnie!

-Należy zbadać jak obecnie kojarzy się turystom marka Kraków

-Należy zbadać jak najlepiej dla miasta będzie go promować

-Należy zaprojektować spójną strategię kreowania marki turystycznej miasta

-Należy w niej określić cele, zadania ale i mierniki sukcesu!

-Należy skończyć z chaosem w promocji, niech wszystko będzie przemyślane i zgodne z uchwaloną strategią

-Koniecznym jest przeprowadzanie następnie cyklicznych badań nad marką miasta by wiedzieć jak się ona zmienia i jakie są oczekiwania wobec niej konsumentów

Region Małopolska – czy może być kiedyś silną marką? Toskania, Bawaria, Lombardia, Transylwania – silne marki. Małopolska – kto słyszał? A przecież nie mamy się czego wstydzić�����

-Małopolska to piękna przyroda – 6 parków narodowych.

-Małopolska to 5 zabytków na liście UNESCO (m.in. Wieliczka, Oświęcim…).

-Małopolska to wiele miejsc kultu religijnego (Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice…).

-Małopolska to wreszcie Kraków – jedno z najpiękniejszych miast Europy.

-Należy zadbać przy promocji Krakowa o to by nie zapominać o Małopolsce i kreować jej wizerunek tak by marka ta była kiedyś tak mocna jak chociażby Bawaria – wcale a�� tak wiele nam nie brakuje.

Jaki turysta najlepszy? – Każdy turysta jest nam potrzebny, ale można przecież jakoś miasto pozycjonować..

-Należy przenieść ciężar promocji miasta z Polski na Europę, promować Kraków w Europie a nie Prezydenta w Krakowie.

-Pokazujmy magię naszego miasta – naprawdę mało jest miast, które tak idealnie łączą młodość, energię i pasję z historią i zabytkami!

-Stawiajmy na młodego turystę – ale nie tego pijącego na umór, tylko tego, który łącząc zabawę ze zwiedzaniem zawiezie przekaz o Krakowie w szeroki świat, a wróci do nas jeszcze nie raz.

-Stawiajmy na turyst������������������������������������ majętnego ����� miejmy dla niego ofertę kulturalną, kongresową, festiwalową (nie tylko festiwale dla Polaków), a zostawi swoje pieniądze właśnie tu

-Należy, najlepiej poza wysokim sezonem, wykreowa�������������������� jakieś wydarzenie, które będzie jedyne w swoim rodzaju, rozpoznawalne w ca������������ej Europie (festiwal, wydarzenie kulturalne itp.)

-Wykorzystajmy potencjał religijny miasta, ale nie przesadzajmy z podkreślaniem tego aspektu – nie możemy stać się Lourdes czy Fatimą – jeste��my chyba czymś więcej?

Narzędzia promocyjne – od ich jakości zależy skuteczność reklamy. No właśnie ktoś wie jaka ona jest?

-Naprawdę wykorzystać Internet do promocji a nie tylko dobrego PR w Polsce – chociażby „targetując” przekaz do obcokrajowców.

-Profesjonalnie podchodzi�� do promocji miasta na targach, tworzy�� dobre materiały reklamowe, sko��czyć z fuszerką, która zdarza się niestety często.

-Badać skuteczność wszystkich wykorzystywanych narzędzi i wydatkowanych środków – nikt tego nie robi, a przecież skuteczno��ć reklam to ich podstawowy miernik jakości.

-Należy podnieść jakość materiałów miejskich, zlikwidować błędy językowe i nie wypuszczać więcej takich materiał��w jak filmik promujący Kraków po akcesji do UE.

-Urz��������dnicy miejscy muszą na poważnie wykorzystywać narzędzia takie jak study tour, spotkania z dziennikarzami zagranicznymi, wizyty studyjne do promocji miasta.

Materiały promocyjna, Informacja miejska, współpraca z branżą ����� branża jest istotna! Naprawdę może pomóc i doradzić – trzeba tylko spyta��, a nie udawać, że się pyta.

-Koniecznie trzeba zwiększyć współpracę miasta z branżą turystyczną, częstsze spotkania, konsultacja akcji i materia��ów, faktyczna debata, a nie mydlenie oczu.

-Drukować materiałów promocyjnych du��o ale z sensem, a jaki jest sens drukowania takiego samego nakładu ulotki wersji angielskiej i włoskiej?

-Zadbać o to by przynajmniej jedna informacja turystyczna dyżurowała do późnych godzin nocnych, a nie była zamykana jak do teraz o godz. 17.00.

-Dbać o to by materiały zawsze były dost����pne w miejskich oraz również w prywatnych informacjach turystycznych.

Obsługa turysty – turyści są zafascynowani Krakowem ��� najsłabiej wg badań MOT oceniają wszystko to co zależy od władz miasta.

-Koniecznie trzeba zrobić wszystko możliwe by obs��������uga PKP mówiła po angielsku ����� co prawda to niezale��na spółka ale czy ktoś w tej sprawie naciska?

-W mieście brakuje teren����w zielonych, te co mamy są słabo oznakowane – dla turystów i dla nas mieszkańców to rzeczy istotne.

-Należy zadbać o rozwój muzeów i ich nowoczesność – muzealnictwo się zmienia, multimedia i interaktywność to coś co przyciągnie turystów.

-Miasto powinno raz a dobrze rozwiąza�������������� problem toalet miejskich w centrum.

-Musimy zadbać o bezpieczeństwo w centrum w nocy – swoje i turystów – wystarczy przenie��ć część patroli ze zmian dziennych na nocne.

Dostępność komunikacyjna miasta – turysta najpierw musi mieć jak dojechać. Do Krakowa nie zawsze jest w stanie bezpiecznie, tanio i komfortowo.

-Walczyć o to by lotnisko w Balicach zostało przekazane Gminie Krak��w, i by większość udziałów nie pozostawała jak do tej pory w rękach warszawskich urzędników.

-Trzeba kolejne remonty w ścisłym centrum Krakowa planować bardziej racjonalnie – tak by nie szpeciły miasta latami.

-Powalczyć o polepszenie kolejowej dostępności Krakowa, naciskać na w��adze centralne by planowane szybkie koleje nie omijały naszego miasta.

-Koniecznie miasto musi wypracowa�� model funkcjonowania parkingów podziemnych – zwiększy to dost��pność centrum i komfort poruszania się w nim.

Turystyka a mieszkańcy – Nie możemy zapominać, że miasto musi dbać o swoich mieszkańców, nie mog�� być oni ofiarami turystyki.

-Nale��y dbać o to by turystyka nie powodowała wyludniania centrum miasta.

-Nale��y dekoncentrować ruch turystyczny poprzez promocję Kazimierza, Podgórza i innych pięknych dzielnic.

-Należy starać się wydłużać sezon turystyczny, w taki sposób organizować promocję by wysoki sezon nie ograniczał się do paru miesięcy.

-Należy dbać o to by imprezujący turyści nie zakłócali spokoju mieszkańców.

-Mieszkańcom, którzy są narażeni na uciążliwości turystyki należy możliwie najlepiej rekompensować je by nie opuszczali centrum miasta.