Prezydent Majchrowski kilka miesięcy temu zapewniał mnie, że w ramach budowy trasy tramwajowej na odcinku Meissnera – Mistrzejowice wycinka każdego drzewa będzie skurupulatnie analizowana, tak by zminimalizować straty. Tymczasem okazuje się, że obecnie w ramach budowy tej trasy planowana jest wycinka aż 1059 drzew! W związku z powyższym ponownie zwróciłem się do Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego z wnioskiem o udzielenie informacji, skąd wynika tak duża skala planowanej wycinki? W toku konsultacji społecznych przedstawiciele miasta nie wskazywali, że w ramach budowy tej trasy konieczne będzie wycięcie aż tylu drzew. O ile budowa tej trasy jest dla Krakowa i jego mieszkańców bardzo ważna, to nie może się ona odbywać z tak dużą ingerencją w zieleń miejską. Planowane nasadzenie zastępcze młodych drzew nie zrekompensuje tak dużej szkody dla środowiska. Zapytałem więc także, czy nie byłoby możliwe takie zaplanowanie inwestycji, które nie będzie nadmiernie ingerować w środowisko? Zwróciłem się również z zapytaniem, skąd wynika znaczący wzrost kosztów inwestycji? Gdy tylko uzyskam odpowiedź, będę Was niezwłocznie informować.
Treść pisma, które skierowałem do Prezydenta znajdziecie poniżej:
Interwencja_Wycnka drzew pod tramwaj (2)
Link do odpowiedzi Prezydenta Majchrowskiego na poprzednią interwencję w tej sprawie – https://miszalski.pl/2023/03/11/odpowiedz-prezydenta-majchrowskiego-na-interwencje-ws-budowy-linii-tramwajowej-meissnera-mistrzejowice/