Forum Turystyki 2012 – Kraków Gangnam Style | Poseł na Sejm RP, Platforma Obywatelska
 

AktualnościForum Turystyki 2012 – Kraków Gangnam Style

11 grudnia 2012
http://miszalski.pl/wp-content/uploads/2012/12/Bez tytułu.jpg

W czwartek 6 grudnia jak co roku odbyło się „Forum Turystyki” – spotkanie urzędników miejskich z branżą turystyczną celem podsumowania bieżącego roku. Jest pewien postęp. Kolejny raz znalazł się czas na dyskusję. Ale wyszła trochę karykatura.

Jak można tak zaplanować spotkanie, żeby dyskusja rozpoczynała się po 3 godzinach prezentacji urzędniczych? Około 3/4 osób znajdujących się na sali wyszło oczywiście przed dyskusją bo po pierwsze muszą pracować i nie przyszli na Forum po to by obejrzeć zdjęcia ze „Szlaku Orlich Gniazd”, a po drugie nieludzkie jest trzymanie ludzi bez żadnej przerwy ponad 3 godziny. Goście po prostu nie wytrzymali. A może właśnie o to chodziło, by dyskusję zmarginalizować?

Dobrze, że Kraków bije kolejne rekordy, to naprawdę cieszy. Ile w tym zasługi promujących nas urzędników – ciężko stwierdzić, widać jednak gołym okiem, że mogłoby z tą promocją być dużo lepiej. Urzędnicy mówią, nie ma na nią pieniędzy. A ja się ich pytam czy widzieli „Krakow gangnam style”?

Film zrobiony przez norweskich studentów Collegium Medicum obejrzało w sieci w miesiąc ponad pół miliona osób. Jest to ponad 10 razy więcej niż osób które obejrzały na Youtube oficjalny spot Krakowa, za który zapłaciliśmy pewnie niemało, a który pojawił się w sieci już 3 lata temu.

Czy da się zatem za darmo jeśli ma się dobry pomysł? Da się. Zapytałem również czy ktoś z urzędników odezwał się do rzeczonych Norwegów. Przecież mogliby być świetnymi ambasadorami naszego miasta w swoim kraju. Czy ktoś w Urzędzie w ogóle zauważył i docenił ten film? Czy ktoś twórcom podziękował? Odpowiedzi nie dostałem, więc wiadomo jak było. Ale co robią 4 osoby w „Referacie mediów elektronicznych” w „Wydziale Informacji Turystyki i Promocji” skoro przegapili i nie wykorzystali czegoś co widziało już ponad pół miliona osób, a dotyczy bezpośrednio promocji naszego miasta? Tworzą na przykład projekt „Filmowe Życie Miasta”.

W dwa lata 33 (trzydzieści trzy) wyświetlenia na Youtube. Ciekawe ile wzięła firma Imperia Film za ten fantastyczny sukces promocyjny?

Aleksander Miszalski – przedsiębiorca działający w branży turystycznej, członek Zarządu Krakowskiej Izby Turystyki, Radny Dzielnicy I Stare Miasto.

Aleksander Miszalski